پایان نامه ترمز (ای بی اس) ABS

مشخص نشده
مشخص نشده
67
word
3 MB
10004048
قیمت: ۶,۷۰۰ تومان
افزودن به سبد خرید
  • خلاصه
  • فهرست و منابع
  • خلاصه پایان نامه ترمز (ای بی اس) ABS

    مقدمه

    از هنگامی که خودروسازان به فناوری موتور های احتراق داخلی دست پیدا  کردند، طراحان خودرو به طراحی سیستم های تعلیقی که بر اساس نوع کاربری خودرو بتواند انتظارات مشتریان را پاسخ گو باشد توجه ویژه نمودند ، امروزه راحتی سرنشینان مهم ترین هدف سازندگان خودرو است.یکی از مهمترین عوامل راحتی  سرنشینان جلوگیری از انتقال ارتعاشات حاصل از محیط خارج به سرنشینان است. این ارتعاشات میتواند ناشی از عوامل متعددی مانند ترمز کردن ،حرکت در پیچ و ناهمواریهای جاده و .... باشد.اگر جاده ها هیچ موجی(دست انداز) نداشته و کاملاً صاف بودند،ما نیازی به سیستم تعلیق برای مستهلک کردن آنها نداشتیم. ولی عملاً اینگونه نیست و در بهترین شرایط، جاده ها صاف و یکنواخت نیستند.این ناصافی هایی جزئی می توانند بر چرخ های خودرو نیرو واردکنند. طبق قوانین نیوتن، همه نیروها جهت و اندازه دارند بدین ترتیب یک موج(دست انداز) باعث می شود تا چرخ به صورت عمود بر سطح جاده بالا و پایین برود.

    تعریف سیستم تعلیق

    خاصیت میرایش ارتعاشات لرزش‏ها و رفع بعضی از اغتشاشات حرکت در خودرو و حفظ بعضی خواص مناسب جهت ایمنی، از ویژگی‏های مناسب مکانیکی است که انجام آن با یک وسیله مکانیکی امکان‏پذیر است ، مجموعه مشخصی که فراهم‏گر هدف بالاست، سیستم تعلیق نام دارد. این مجموعه قلمرو وسیعی را با خواص و وظایف متفاوت در بردارد. سیستم تعلیق خودرو هر چند معمولاً به چشم نمی‌آید اما شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های خودرو باشد چرا که تایر (به عنوان تنها بخش در تماس با زمین) بر روی این سیستم «معلق» است و عملاً سیستم تعلیق وظیفه نگهداری مجموعه تایر و محور چرخ‌ها را بر عهده دارد. شاید در نگاه اول، اتصال مجموعه محور به خودرو به وسیله سیستم تعلیق ساده به نظر برسد اما در اصل این سیستم در طی دوران حیات صنعت خودرو پیشرفت‌های زیادی را به خود دیده و خودروسازان در مسیر افزایش راحتی و ارتقاء هندلینگ خودرو، روش‌های جدید را برای این اتصال توسعه داده‌اند . یکی از مؤثرترین آن‌ها سیستم تعلیق چند اتصالی (Multi-Link Suspension) می باشد که ذیلاً و به اختصار توضیحاتی درمورد این سیستم ارائه می گردد.

    سیستم تعلیق چند اتصالی (Multi-Link Suspension)

    تعریف دقیقی برای این سیستم که از اوایل دهه۸۰ رایج گردید، وجود ندارد. اما به طور کل هرگاه یک سیستم مستقل دارای بیش از ۲ لینک (طبق) باشد به آن Multi Link گویند، در مواردی این سیستم با سیستم Trailing Arm نیز تلفیق می‌گردد که مقاومت بالاتری را پدید می‌آورد. اما نوع مرسوم آن که دارای ۴ لینک (رابط) می‌باشد، تقریبا

    همانند سیستم جناغی A-Arm است، با این تفاوت که دسته‌های هر جناغ، به یکدیگر متصل نیستند و هر یک به صورت جداگانه تنظیم‌پذیری بهتری را برای سیستم تعلیق فراهم می‌نماید. مولتی لینک در بازه تعلیق های غیر وابسته یا مستقل دسته بندی میشود و می توان آن را بهترین نوع در این خانواده دانست، به طوری که یکی از مهم ترین رکن های یک خوردوی دریفت داشتن این نوع تعلیق مخصوصاً در محور عقب میباشد.

    ساختار و عملکرد سیستم تعلیق چند اتصالی

     

    به صورت کلی این سیستم بر خلاف سیستم های وابسته از یک Wishbone (بازو یا سیبک) تشکیل نشده است، بلکه تعلیق مولتی لینک از سه و یا بیشتر بازوهای جانبی و یک و یا بیشتر بازوهای طولی همراه با کمک فنر تشکیل شده است.هریک از این بازوها یک مفصل یا بوش لاستیکی درانتهای خود دارند که به آنهااین اجازه را میدهد که به طورکامل درمحدوده خود جابجا شده و تنش های ناشی از تکان های خودرو را دفع کند.

    همان طور که اشاره شد بازو ها با استفاده از مفصل به ابتدا و انتهای محور متصل هستند، زمانی که این محور برای هدایت سیستم فرمان و یا کنترل پایداری به وسیله گشتاور و یا نیروی پیچش ناشی از تکان های خودرو شروع به حرکت میکند، در واقع هندسه تعلیق را تغییر داده و اصلاح میکند. به این صورت چرخ ها در هر زمان و تحت هر نیرویی بهترین عکس العمل را از خود نشان داده و پایداری (چسبندگی) خودرو به سطح جاده را به بهترین شکل حفظ می کنند.

    بررسی سیستم تعلیق هیوندای جنسیس کوپه 

     تعلیق استرات با دو هرزه گرد و دو میله اتصالی به جای یک بازوی تک قطعه ای (A) ، میل موج گیر (B) مستقیما وارده بدنه استرات شده(C) که اینکار باعث بیشینه کارایی گردیده است .

     

    وجود دو هرزه گرد با زاویه ، سبب ایجاد یک نقطه مجازی در خارج از ناحیه شده (A) که باعث می شود تا از پس زدن و لگد زدن جلوگیری شده ، فرمان دهی دقیق تر و پایداری بیشتر گردد.

    قرار دادن فرمان جلو اکسل گامی دیگری بوده برای دقت در فرمان دهی(B)


    استرس بار نصب شده و قرار گیری باتری در پشت این استرس سبب فشردن توزیع نیرو به عقب می شود

     

    سیستم تعلیق مولتی لینک 5 اتصاله عقب که در این تصویر 4 اتصال مشاهده می شود ، (A) جفت اتصال بالا و (B) جفت اتصال پایین را نشان می دهد . جفت اتصال پایین جهت ایفاء نقش ارتجاعی یا فنری به صورت باز تعبیه شده اند .

    فلش (A) اتصال پنجم را نشان می دهد.

    دراین تصویر می توان دید که جفت اتصال بالا و جفت اتصال پایین چرخ را نگه داشته اند .

     

    جفت اتصال پایینی طوری متصل شده اند که یک صفحه ایجاد شده ، این صفحه از اتصال با هرز گردها ، هندسه ای برای جلوگیری از چمباته زدن بوجود می آورد .

     

    جلوگیری از چمباته زدن به این معناست که تمایل تعلیق عقب برای فشردگی بیش از اندازه در حین خوردن ضربه جلو گیری کند.

  • فهرست و منابع پایان نامه ترمز (ای بی اس) ABS

    فهرست:

    فصل اول. 1

    کلیات.. 1

    مقدمه. 2

    تعریف سیستم تعلیق. 3

    سیستم تعلیق چند اتصالی (Multi-Link Suspension) 3

    ساختار و عملکرد سیستم تعلیق چند اتصالی. 4

    بررسی سیستم تعلیق هیوندای جنسیس کوپه. 5

    سنسور مکانیکی تنظیم ارتفاع. 8

    کاربرد سیستم مولتی لینک.. 9

    مزایای سیستم تعلیق مولتی لینک.. 9

    معایب سیستم تعلیق مولتی لینک.. 10

    ترمز ABS چیست.. 11

    مقاومت در سیستم ترمز مقاومت بین سطح جاده و تایرها 11

    عملکرد سیستم ترمز ABS. 12

    فصل دوم : 13

    سیستم تعلیق فعال. 13

    سیستم تعلیق خودرو یا Suspension. 14

    دسته بندی سیستمهای تعلیق از نظر ساختار و نوع عملکرد 15

    تعریف سیستم تعلیق فعال. 15

    نحوه عملکرد سیستم تعلیق فعال. 16

    انواع سیستم تعلیق. 18

    سیستم تعلیق هیدرولیکی. 19

    سیستم تعلیق بادی. 19

    سیستم تعلیق الکترومغناطیسی. 20

    مزایای سیستم تعلیق فعال. 21

    معایب سیستم تعلیق فعال. 22

    فصل سوم. 23

    سیستم ترمز ضد قفل. 23

    ایده سیستم ABS. 25

    مقاومت در سیستم ترمز  <  مقاومت بین سطح جاده و تایرها 26

    پیاده سازی. 26

    اجزای سیستم ترمز ABS. 29

    انواع ABS از نظر عملکرد 29

    عملکرد سیستم ABS. 29

    حسگر شتاب.. 30

    فعال کننده ABS. 31

    انواع سیستم های ترمز ABS. 31

    مزایای سیستم ABS. 31

    معایب سیستم ABS. 32

    فصل چهارم. 33

    سیستم توزیع الکترونیکی. 33

    تعریفEBD.. 34

    حالتهای عملکرد EBD.. 35

    حالت اول. 35

    حالت دوم. 35

    حالت سوم. 36

    طرز عمل EBD.. 37

    فصل پنجم   38

    ارگونومی. 53

    مفهوم کلی ترمزهای ضد قفل. 55

    نحوه پیاده‌سازی. 56

    روند کار سیستم ترمز ABS: 57

    اجزا ترمزهای ضد قفل. 58

    انواع ترمزهای ضد قفل. 59

    منابع. 63

    منبع:

    ندارد

- - - -
- - - -
- - - -
- - - -
- - - -
- - - -
- - - -
- - - -
پروپوزال در مورد اتومبیل, پروپوزال در مورد ترمز, پروپوزال در مورد ترمز ABS, پروپوزال در مورد ترمز ای بی اس, پروپوزال در مورد خودرو, پروپوزال در مورد سیستم تعلیق, پروپوزال در مورد سیستم تعلیق چند اتصالی, پروپوزال در مورد موتور های احتراق, گزارش سمینار در مورد اتومبیل, گزارش سمینار در مورد ترمز, گزارش سمینار در مورد ترمز ABS, گزارش سمینار در مورد ترمز ای بی اس, گزارش سمینار در مورد خودرو, گزارش سمینار در مورد سیستم تعلیق, گزارش سمینار در مورد سیستم تعلیق چند اتصالی, گزارش سمینار در مورد موتور های احتراق, تز دکترا در مورد اتومبیل, تز دکترا در مورد ترمز, تز دکترا در مورد ترمز ABS, تز دکترا در مورد ترمز ای بی اس, تز دکترا در مورد خودرو, تز دکترا در مورد سیستم تعلیق, تز دکترا در مورد سیستم تعلیق چند اتصالی, تز دکترا در مورد موتور های احتراق, رساله در مورد اتومبیل, رساله در مورد ترمز, رساله در مورد ترمز ABS, رساله در مورد ترمز ای بی اس, رساله در مورد خودرو, رساله در مورد سیستم تعلیق, رساله در مورد سیستم تعلیق چند اتصالی, رساله در مورد موتور های احتراق, پایان نامه در مورد اتومبیل, پایان نامه در مورد ترمز, پایان نامه در مورد ترمز ABS, پایان نامه در مورد ترمز ای بی اس, پایان نامه در مورد خودرو, پایان نامه در مورد سیستم تعلیق, پایان نامه در مورد سیستم تعلیق چند اتصالی, پایان نامه در مورد موتور های احتراق, تحقیق درباره اتومبیل, تحقیق درباره ترمز, تحقیق درباره ترمز ABS, تحقیق درباره ترمز ای بی اس, تحقیق درباره خودرو, تحقیق درباره سیستم تعلیق, تحقیق درباره سیستم تعلیق چند اتصالی, تحقیق درباره موتور های احتراق, مقاله درباره اتومبیل, مقاله درباره ترمز, مقاله درباره ترمز ABS, مقاله درباره ترمز ای بی اس, مقاله درباره خودرو, مقاله درباره سیستم تعلیق, مقاله درباره سیستم تعلیق چند اتصالی, مقاله درباره موتور های احتراق, پروژه دانشجویی در مورد اتومبیل, پروژه دانشجویی در مورد ترمز, پروژه دانشجویی در مورد ترمز ABS, پروژه دانشجویی در مورد ترمز ای بی اس, پروژه دانشجویی در مورد خودرو, پروژه دانشجویی در مورد سیستم تعلیق, پروژه دانشجویی در مورد سیستم تعلیق چند اتصالی, پروژه دانشجویی در مورد موتور های احتراق, تحقیق دانشجویی در مورد اتومبیل, تحقیق دانشجویی در مورد ترمز, تحقیق دانشجویی در مورد ترمز ABS, تحقیق دانشجویی در مورد ترمز ای بی اس, تحقیق دانشجویی در مورد خودرو, تحقیق دانشجویی در مورد سیستم تعلیق, تحقیق دانشجویی در مورد سیستم تعلیق چند اتصالی, تحقیق دانشجویی در مورد موتور های احتراق, مقاله دانشجویی در مورد اتومبیل, مقاله دانشجویی در مورد ترمز, مقاله دانشجویی در مورد ترمز ABS, مقاله دانشجویی در مورد ترمز ای بی اس, مقاله دانشجویی در مورد خودرو, مقاله دانشجویی در مورد سیستم تعلیق, مقاله دانشجویی در مورد سیستم تعلیق چند اتصالی, مقاله دانشجویی در مورد موتور های احتراق, روش تحقیق در مورد اتومبیل, روش تحقیق در مورد ترمز, روش تحقیق در مورد ترمز ABS, روش تحقیق در مورد ترمز ای بی اس, روش تحقیق در مورد خودرو, روش تحقیق در مورد سیستم تعلیق, روش تحقیق در مورد سیستم تعلیق چند اتصالی, روش تحقیق در مورد موتور های احتراق

دریافت لینک دانلود به صورت خودکار بلافاصله پس از پرداخت

امکان پرداخت آنلاین از طریق کلیه کارت های عضو شتاب

ثبت سفارش
تعداد
عنوان